Marjolein weet met simpele opdrachten een hoop kennis naar boven te halen. Eigenlijk weet je je niche wel, alleen om het gehele plaatje moet wel een proces gefaciliteerd worden.
Marjolein heeft mij goed geholpen met het vinden van mijn ideale klant. Voor de coaching sessies was ik nog zoekende. Met behulp van Marjolein weet nu wie mijn ideale klant is en hoe ik die het beste kan benaderen en helpen.
Aan het uitwerken van de doelgroep heb veel gehad: Marjolein is a person with her feet on the ground. She finds your issues, (sometimes you don't even know they existed, or you don't want to face them), and confronts you with them, on a very realistic point of view. It has been very much needed and very helpful for me, that she keeps on pushing, arguing and focusing, so I finally could deal with them. |
Benieuwd?Ben je benieuwd wat het jou kan geven om je niche onder de loep te nemen? Neem de proef op de som.
Meld je NU aan voor een gratis adviesgesprek
Ik heb Marjolein leren kennen doordat zij mij een aantal goede tips gaf op een reactie van mij op een blogartikel.
In de week na ons skypegesprek over mijn ideale klant ´Marscha´, meldde zich er eentje aan. Gisteravond zag ik haar. Ook hoog sensitief, grappig hé?
.... Ik heb een eigen bedrijf en ben op zoek naar nieuwe klanten. Wat ik aan de sessies met haar heb is dat ze me steeds weer verder helpt als ik vastloop in mijn eigen denkprocessen. Ze laat me op een hele prettige manier steeds weer andere invalshoeken zien die mij helpen het spoor weer verder op te pakken. Ook helpt ze me om steeds weer de vertaalslag naar de klant te maken, ipv mijn eigen referentiekader centraal te stellen. Last, but not least vind ik dat ze me ook helpt met allerlei praktische zaken, de vertaalslag naar de praktijk van alledag!
Dat Marjolein wekelijks met me mee kijkt, met haar heldere kijk en haar 1000 vragen, helpt me enorm om stappen te zetten, zoals:
Ik wilde aan iedereen laten zien dat ik de fotograaf was. Ik ben die fotograaf die de Vlijmenaar op de foto wil zetten, maar ik wist niet wie die Vlijmenaar was. Wat hij wil en of dat wat hij wil aansluit bij wat ik op dit moment kan. Ik wilde leren om mijn klanten te kunnen benaderen. Hoe krijg ik de klant voor mijn camera. Het maakte mij voor niet uit wat voor soort persoon/ bedrijf het was als ze maar voor de camera kwam. Ik wist niet hoe een klant dacht en ging er van uit dat men wel voor een goede en redelijk goedkope fotograaf zou kiezen als die in de buurt was en mooie foto's zou schieten. Ik wist niet hoe een klant/doelgroep dacht. Gelukkig heb ik geleerd dat het beter is om te weten waar de klant zit en welke oplossing ik voor hem heb. |